Dieta Śródziemnomorska

Author: admin  //  Category: Bez kategorii

Nasz sposób odżywiania się  ma wpływ nie tylko na naszą wagę, ale także na nasze samopoczucie i ogólną kondycję. Jeżeli dostarczamy naszemu organizmowi wystarczającą ilość minerałów i witamin to odwdzięczy się on pięknym wyglądem skóry, włosów i paznokci. Zdrowa i dobrze zbilansowana dieta to podstawa, obecnie za jedną z najzdrowszych metod odżywiania można uznać dietę śródziemnomorską. Wywodzi się ona z kraju gdzie warzywa i owoce to podstawa każdego jadłospisu. Dieta śródziemnomorska uczy nas jak zdrowo się odżywiać, a przede wszystkim przyzwyczaja nasz organizm do regularności. Wszystkie posiłki powinno spożywać się o stałych porach. Porcje powinny być małe ale za to spożywane co najmniej pięć razy dziennie. Dieta śródziemnomorska to duża ilość warzyw i owoców, ale również tak popularnych w tamtych stronach owoców morza i ryb. Obecnie w naszych sklepach bez większych problemów można kupić świeże owoce morza. Dieta śródziemnomorska ma także jeszcze jedną zaletę, nie musimy spędzać całych godzin w kuchni na przygotowywaniu skomplikowanych potraw.

Dieta jogurtowa

Author: admin  //  Category: Bez kategorii

Jeżeli nasza nadwaga nie jest zbyt duża to przejście na dietę nie zawsze musi być konsultowane z lekarzem specjalistą. Często jest tak, że czujemy się zmęczeni i przeciążeni i po prostu potrzebujemy jakieś odmiany. W takich przypadkach najlepiej sprawdza się dieta lekkostrawna, taka która przywróci na siły witalne. Od dawna znane są już dobroczynne właściwości mlecznych produktów, spożywanie nabiału z dużą ilością wapnia pomaga nie tylko budować kości i zęby, ale także ma dobry wpływ na pracę naszego układu trawiennego i hormonalnego. Dieta jogurtowa trwa tylko kilka dni, a jej głównym celem jest przywrócenie stabilności w naszym organizmie, na diecie możemy schudnąć do kilku kilogramów. Dieta jogurtowa wbrew swojej nazwie nie polega tylko na piciu kefirów i jogurtów, na bazie tych składników należy przygotowywać lekkostrawne dania. Takie jak na przykład gotowana ryba na parze zakrapiana cytryną z sosem kefirowym i świeżą natką pietruszki. Dieta jest łatwo przyswajalna, należy na niej pić dużo płynów takich jak herbatki oczyszczające i woda.

Dieta wysokoenergetyczna

Author: admin  //  Category: Bez kategorii

Zazwyczaj jest tak, że marzymy o tym czego nie mamy, podobnie jest z odchudzaniem się, osoby które pragną zrzucić parę kilogramów wyszukują jakiejś diety cud, która raz na zawsze pomoże pozbyć się problemu nadmiernej wagi, a z kolei ludzie którzy cierpią na niedowagą bardzo chcą przytyć. Wbrew pozorom rozsądne przybieranie na wadze wcale nie jest takie prosta, owszem możemy szybko przytyć jednak zła dieta może doprowadzić nas do różnych chorób. Jeżeli chodzi o komponowanie odpowiednich posiłków to powinniśmy zapomnieć o jedzeniu tłustych potraw pochodzących z barów szybkiej obsługi. Przepełnione są one węglowodanami, które bardzo szybko uzależniają. Dieta wysokoenergetyczna to nie znaczy zła dieta, przede wszystkim musimy przyzwyczaić nasz organizm do systematyczności, należy jadać pięć regularnych posiłków dziennie. Dieta na przytycie powinna być tak dobrana aby codziennie można było zwiększać kaloryczność spożywanych potraw aż do osiągnięcia określonej normy, ważne są także odpowiednie ćwiczenia.

Dieta Dukana

Author: admin  //  Category: Bez kategorii

Doktor Dukan wprowadził w życie nową metodę odchudzania, która zrewolucjonizowała dotychczasowe myślenie o zrzucaniu zbędnych kilogramów. Jego dieta nie cieszy się pochlebną opinią wśród lekarzy specjalistów jednak bardzo duże zainteresowanie wykazują osoby odchudzające się. Dieta doktora Dukana nazywana jest także proteinową lub białkową bo takie są jej główne założenia. Dieta składa się z czterech faz z czego pierwsza ma kluczowe znacznie, w etapie uderzeniowym chudnie się największą liczbę kilogramów i to już od pierwszego dnia. Faza pierwsza może trwać od dwóch dni nawet do kilku tygodni i jada się na niej produkty wysokobiałkowe, odrzuca się wszelkie inne potrawy. Dieta w fazie drugiej nosi nazwę naprzemiennej i jada się na zmianę albo same warzywa albo produkty białkowe. Etap trzeci i czwarty jest stabilizacyjny i utrwalający, dieta Dukana pozwala raz na zawsze zmienić nasz sty odżywiania się i zmusza nasz organizm do lepszego trawienia, nie powinien nam grozić także efekt jo jo ponieważ zawsze już raz w tygodni powinniśmy zjadać tylko produkty białkowe.

Dieta lodowa

Author: admin  //  Category: Bez kategorii

Osoby, które walczą ze zbędnymi kilogramami a nie potrafią na zawsze zrezygnować z jedzenia słodyczy mogą zastosować dietę lodową. Jej nazwa może być trochę myląca bowiem sugeruje, że na takiej diecie jada się tylko i wyłącznie lody co do końca nie jest prawdą. Owszem lody można zjadać ale tylko w określonych ilościach. Jeżeli będziemy wybierali jak najbardziej naturalne zimne przekąski, czyi takie lody jak śmietankowe lub waniliowe a do tego pozbędziemy się słodkich polew, sosów i posypek to nic złego nam nie grozi. Lody mają dużo właściwości leczniczych przede wszystkim obniżają ciśnienie krwi, poza tym są doskonałym źródłem białka i wapnia budującego nasze kości, regulują także gospodarkę hormonalną i pracę układu krwionośnego. Dieta lodowa to kilka systematycznych posiłków dziennie, chudnie się powoli dzięki czemu efekt jo jo jest mniej groźny. Dieta lodowa jest łatwa do przejścia o dlatego też mogą z niej korzystać osoby starsze i młode, dieta to duża ilość warzyw i produktów pełnoziarnistych które dostarczają niezbędnych witamin.

Tabela żywieniowa

Author: admin  //  Category: Bez kategorii

Przez całe życie wpajane są nam pewne zasady dotyczące zdrowego odżywiania się, dzięki nim uczymy się co jest dla naszego organizmu dobre a czego powinniśmy unikać. Jednak te zasady z wiekiem tracą na sile, a nasze posiłki nie są już tak różnorodne. Zła dieta może doprowadzić tylko i wyłącznie do nadwagi a w dalszej kolejności do otyłości. Żeby tego uniknąć należy zdrowo się odżywiać i być aktywnym fizycznie. Tak zwane tabele żywieniowe w prosty sposób ilustrują to czego nasz organizm potrzebuje najwięcej. Na samym dole tej piramidy znajdują się produkty zbożowe, takie jak pełnoziarniste pieczywa i razowe makarony, tuż obok zdrowa dieta powinna być wzbogacana dużą ilością warzyw i owoców. Jednak na niektóre owoce należy uważać, mają one w sobie zbyt dużo cukru i spożywanie ich w sporych ilościach może powodować przybieranie na wadze w dalszej kolejności piramida żywieniowa przedstawia produkty mleczne, jogurty, mleka oraz nabiał to ważny element budujący nasze kości ale także wspomagający nasz układ krwionośny i hormonalny. Tuż powyżej plasują się chude mięsa i ryby, a nasza dieta powinna być uboga w tłuszcze, słodycze oraz alkohol.

Warto znać umiar

Author: admin  //  Category: Bez kategorii

Dieta jest z natury dość restrykcyjna, dlatego często ulegamy niektórym pokusom podczas jej stosowania. Ważnym jest jednak aby znać umiar w pozwalaniu sobie na o nieco za dużo, tak aby nasza dieta nie spaliła na panewce i przyniosła oczekiwany efekt.

Owoce. Choć wydaje się, że wszystkie z nich prócz banana nie posiadają jakiejś znaczącej ilości kalorii,  bogate we fruktozę dary natury mogą skutecznie blokować nasze chudnięcie, przez co stajemy się coraz bardziej sfrustrowani. Uważajmy więc aby nie przesadzić z ich ilością.

Przyprawy. Pomagają uzyskać dobry smak mdłym potrawom z niskokalorycznych warzyw ale uwaga. Dieta i przyprawa, a właściwie ich nadmiar mogą doprowadzić do różnego rodzaju problemów z żołądkiem. Ponadto nie należy stosować soli albo ograniczyć jej ilość do minimum.

Alkohol. Alkohol w innej formie niż kieliszek wina do obiadu, jest podczas stosowania diety niewskazany czy też zabroniony. Poza tym alkohol to niezmierzone źródło pustych kalorii, jeden jego gram zawiera prawie tyle samo kalorii co jeden gram tłuszczu.